Loader
Storytelling - kako ispričati priču? - HORKA komunikacije
Agencija za odnose s javnošću, event management, edukacije i treninge javnog nastupa, neverbalne komunikacije i medijske pismenosti
Horka komunikacije, PR, PR agencija, PR agencija Osijek, odnosi s javnošću, event management, edukacija javni nastup, neverbalna komunikacija, medijska pismenost, Katarina Horvat
1527
post-template-default,single,single-post,postid-1527,single-format-standard,bridge-core-3.0.1,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,qode-page-loading-effect-enabled,,vertical_menu_enabled,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-28.5,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

Storytelling – kako ispričati priču?

Storytelling – kako ispričati priču?

Od kad postoji čovjek, on priča priče.

Poznata je perzijska Šeherezada spasila svoj život pričavši priče kralju!

Perzijski je kralj Šahrijah bio toliko zainteresiran da čuje kraj priče svake večeri da nije ubio Šeherezadu koja mu je te priče pričala, a ubio je svaku ženu s kojom bi proveo noć. I tako je ona ostala s njim tisuću i jednu noć i postala perzijska kraljica.

Priče su ono što nas povezuje; ono što je naše pretke okupljalo oko vatre, u blagovaonicama držalo budnima do neka doba u noći. Na pričama su nastale nacije, a umijeće govora stvaralo je države!

Priče su slike, osjećanja i veze koje za nas imaju značenja koja prenosimo generacijama. Sigurno imate nekakvu priču o vašoj obitelji; o vašoj zemlji ili o vašoj naciji. Priču o tome kako su se zaljubili vaš otac i majka ili kako netko iz vaše obitelji napravio nekakvu herojsku, zabavnu ili drugačiju stvar. Bez obzira na to koliko su elementi priče točni, ona živi u sjećanjima, emocijama i odnosima, a doživljava svoje interpretacije u različitim trenucima i na različite načine. Kada govorimo o interpersonalnom odnosu, razine koje su nam u fokusu su: kako pričamo drugima, što pričamo i kako slušamo; što je za nas važno u slušanju neke priče, kakve nas priče zanimaju i koja je njihova poruka.

Bez priče kojoj vjerujemo i koja za nas ima značenje ne bi postojalo apsolutno – ništa. Niti jedna struktura, odnos niti organizacija. Izokrat je rekao da bez ljudske sposobnosti uvjeravanja ne bi postojala niti jedna civilizacijska tekovina; svakako je to točno, jer je uvjeravanje dio pričanja priče.

Razmislite na tren – koliko priče imaju utjecaj na vaš život i na vaše izbore? Sigurno ste o svom partneru čuli nešto lijepo prije nego li ste poželjeli biti s njim. Osobe koje gledamo u medijima također procjenjujemo kroz vlastiti filter razine sviđanja neke priče, odnosno povezivanja s njom. Što ste čuli o tvrtki za koju sada radite, što o njoj govore ljudi koje poznajete? A što ta tvrtka govori o sebi u medijima i kroz svoje kanale komuniciranja? Vidjet ćemo da iste priče imaju drugačije dimenzije i, ovisno o tome tko ih i kako priča, one imaju svoja značenja.

Zato je jedan od važnih pojmova u komunikaciji upravo storytelling. 

Storytelling je interaktivna umjetnost korištenja riječi i radnji za otkrivanje elemenata priče uz poticanje mašte slušatelja. Ukazat ćemo na neke važne elemente storytellinga:

  • Storytelling je interaktivan, odnosno proizlazi iz odnosa između pripovjedača i publike.
  • U pripovijedanju je važan način govora i neverbalna komunikacija. To znači da veliku ulogu igra naša mimika, ekspresije, držanje tijela – a još je važnije KAKO to govorimo; kojim tonom, tempom, dinamikom…
  • Pripovijedanje ohrabruje maštu slušatelja! Dobra priča u umu slušatelja stvara slike koje nastaju kao posljedica emocionalne reakcije i pažnje koju publika posvećuje govorniku.

U interpersonalnom odnosu trebali bismo osvijestiti kako pričamo priču (pogledaj drugu točku), zato što osobe najviše informacija dobiju upravo neverbalnom komunikacijom i kroz paragovorne značajke. Odnosno; 55% poruke u prenošenju dojma se dobiva kroz govor tijela, 38% dojma dobivamo kroz paragovorne značajke (ton, tempo, boja, dinamika glasa), a tek 7% nam je važan sadržaj (Mehrabianov model komunikacije):

The 7-38-55 Model - The Colin James Method

65% svakodnevnog razgovora posvećeno je pričanju priča.

Sjetite se samo svog današnjeg dana. Koliko ste puta bili u situaciji da ste morali nekome nešto ispričati? Prenijeti informaciju za koju treba pojasniti kontekst, objasniti kako se nešto i radi ili zatražiti što vam treba? A sjetite se samo večeri u krugu obitelji ili prijatelja kada želite podijeliti nešto važno toga dana…Svaka dobra priča ima uvod u kojemu pobuđuje interes publike, zatim glavni dio u kojemu se događa i zaplet i rasplet i na kraju – zaključak. Svaka dobra priča dobro upravlja vremenom! To znači: 1. da je učinkovito sažeta, 2. da je primjenjiva u svakom vremenu, odnosno – bezvremenska! Zašto volimo priče iz davnina? 🙂 Jer njihove pouke vrijede i danas, a vrijedit će i nakon tisuća godina.

Storytelling je u poslovnoj komunikaciji izuzetno važan.

Kako pričate svoju priču? Koji su to elementi koji su važni za vašu priču? Zna li vaša publika koja je vaša priča? Kako ju komunicirate? Ovo su neka od pitanja koja si treba postaviti kada razmišljamo o storytellingu. Odredite publiku, cilj i smisao, odnosno poziv na akciju.

Ali otkrit ćemo i jednu malu tajnu… Najvažnija je emocija. Vašu emociju (strast) ljudi osjete i to je ono što pamte! Čak i kada “fulate” formu, niste se jasno izrazili ili ste preskočili neki dio. Ono što slušatelja u priči zaokuplja je NAČIN, odnosno KAKO pričate, jer kroz tu dimenziju se prenosi emocija.

Imam jedan zadatak za vas sutra. Ujutro, kada budete imali prvi razgovor, pokušajte slušati sami sebe kako govorite. Kakav vam je ton, jeste li smireni, kako dišete, kakva vam je dinamika? Zatim pogledajte svoj govor tijela. Kako sjedite? Gdje su vam ruke? Gdje gledate? Kimate li glavom? I onda – što govorite; koje riječi birate, odakle pričate priču i je li ta priča vaša. Obećajem da vam nakon ove kratke vježbe niti jedna priča neće više biti samo prijenos informacija, već kreativan prostor u kojemu se izražavamo i stvaramo odnos s drugom osobom.

 



Pretplatite se na HORKA newsletter

Povremeno primajte sadržaj kojim ćete unaprijediti komunikacijske vještine,
poboljšati odnose i lakše ostvariti ciljeve.