Korisnički profil

Registriraj se
a

HORKA komunikacije

  /  Komunikacijski savjeti   /  “Ma nije to ništa” kao najgori komentar

“Ma nije to ništa” kao najgori komentar

Pričamo nedavno u krugu prijatelja gdje jedan dijeli svoj problem s posla. Problem je u odnosu s drugim kolegom i moj prijatelj dijeli kako mu je teška situacija i ne zna kako da ju riješi.

Na to će drugi prijatelj: – Ma nije to ništa, kod mene je tako stalno.

Empatijsko komuniciranje je pojam koji koristimo kada pričamo o kvalitetnoj komunikaciji, ali ujedno i koncept koji ne primjenjujemo.  Tek oni koji rade na tome da prepoznaju svoje ponašanje i prepoznaju potrebe i želje drugih, mogu komunicirati kvalitetno – i dati empatiju drugoj osobi.

Empatijsko komuniciranje podrazumijeva sposobnost stavljanja sebe u poziciju druge osobe, razumijevanje njenih osjećaja, potreba i perspektive te izražavanje empatije prema njoj.

Kako komunicirati empatično?

Započinjemo aktivnim slušanjem

Empatijsko komuniciranje započinje aktivnim slušanjem. To znači dati osobi svoju pažnju, bez prekidanja ili osuđivanja, kako bi se steklo dublje razumijevanje njenih osjećaja i perspektive. Pokazivanje razumijevanja i prihvaćanja, čak i ako se ne slažemo s mišljenjem druge osobe, ključno je za uspostavljanje povjerenja i otvorenosti u komunikaciji.

Verbalizirajte empatiju

Važan dio empatijskog komuniciranja je i verbaliziranje empatije. To znači izražavanje suosjećanja i razumijevanja prema osobi, kao i potvrđivanje njenih osjećaja. Na primjer, umjesto da samo kažemo “Razumijem te”, možemo reći nešto poput “Mogu zamisliti koliko ti je teško” ili “Čini se da si uistinu frustriran/a”.

Obratite pažnju na neverbalnu komunikaciju

Također je važno obratiti pažnju na neverbalnu komunikaciju, poput gestikulacije, položaja tijela i facijalnih ekspresija. Također, obratite pozornost i na paragovorne značajke kao što su: ton, dinamika i tempo glasa. Pogledajte KAKO vam osoba govori svoju priču. Gleda li u pod, meškolji li se, trlja li ruke. Tišava li se dok govori neki dio? Primjećujete li da joj je nelagodno? Ovi signali mogu dodatno pojačati ili umanjiti empatiju tko što možete prepoznati koje emocije osoba pokazuje.

Evo primjera empatijskog komuniciranja u situaciji gdje osoba izražava svoje frustracije:

Osoba A: “Osjećam se tako frustrirano jer se čini da moj šef nikada ne cijeni moj trud. Bez obzira koliko naporno radim, uvijek je nezadovoljan.”

Osoba B (empatični odgovor): “Čujem te. Sigurno je teško kad se osjećaš kao da tvoj trud nije prepoznat. Mogu zamisliti koliko je to frustrirajuće. Je li postojala neka posebna situacija koja je izazvala ovaj osjećaj ili je to bila dugoročna stvar?”

U ovom primjeru, osoba B pokazuje empatiju prema osobi A tako što aktivno sluša i verbalno potvrđuje njen osjećaj frustracije. Također postavlja dodatna pitanja kako bi produbila razumijevanje situacije i pružila podršku. Ovaj pristup omogućuje osobi A da se osjeća podržanom, što može olakšati njen osjećaj frustracije.

Što ne raditi u empatijskom komuniciranju?

Ako vam se osoba povjerava i govori o njoj važnoj temi, savjet je da joj ne kažete nešto poput:

  • Proći će.
  • Ma daj, nije tako strašno.
  • To se svima događa, nije to ništa novo.

Jer za svakoga je njegovo iskustvo specifično i vi ne možete znati koliko je ta tema za tu osobu zaista problematična ili potresna.

Ljudima uglavnom samo treba razumijevanje i podrška, čak ne trebaju savjet! Jer mi razumijevanjem sami dolazimo do zaključaka, širimo perspektivu i iznalazimo nova rješenja. Također, kroz empatičan razgovor dobivamo snagu koja je moguća samo kroz interpersonalni odnos.

Kroz empatijsko komuniciranje gradimo mostove razumijevanja i povezanosti s drugima. To nas čini osjećajnijim i pažljivijim sugovornicima, te nam pomaže da izgradimo pozitivne i podržavajuće odnose u svim sferama života.

Na ovu temu održavam edukaciju u Zagrebu 28. svibnja. Link za prijavu: https://izvrsnost.com/empatijsko-komuniciranje

Želim vam danas barem jedan empatičan razgovor u kojemu VI možete biti VI,  a druga osoba – druga osoba. U svoj svojoj punini.

Katarina

Registracija korisnika

Resetiraj lozinku