
Kako napraviti komunikacijsku strategiju?
Mnoge tvrtke shvatile su važnost dobre, organizirane i kvalitetne komunikacije sa svojim javnostima. Komunikacija, kako bi služila ostvarivanju željenog cilja, ne smije biti stihijska. Zato organizacije pažljivo kreiraju komunikacijske strategije te plaćaju konzultante za izradu i savjetovanje.
Ovo je posljednja od tri blog objave na temu PR-a. Sadržaj je napisan prema saznanjima s webinara kojeg je održao Joco Glavaš, PR stručnjak uz moderaciju Katarine Horvat iz HORKA komunikacija.
Šest koraka komunikacijske strategije
1. Napravite analizu.
Analiza je prvi korak izrade komunikacijske strategije. Najčešće korištena je SWOT analiza kojom se analiziraju snage (S – strength) i slabosti (W – weaknesses) te prilike (O – opportunities) i prijetnje (T – threats).
Snage i slabosti odnose se na unutarnje čimbenike koji utječu na organizaciju poput znanja, vještina i poslovnih procesa. Konkurencija, klimatske promjene i mnogo drugih vanjskih čimbenika izvan naše kontrole predstavljaju prilike i prijetnje.
Analiza služi utvrđivanju početnog stanja kako bi se kreirala što uspješnija komunikacijska strategija te kako bi ostali koraci njene izrade bili zasnovani na valjanim i pravovremenim informacijama.
2. Odredite misiju i viziju
Misija je uglavnom kratki tekst o tome što, kako i za koga radite. Vizija, kako samo ime insinuira, je rečenica koja govori o tome gdje se vidite u budućnosti.
Misija i vizija su vaše misli vodilje u kreiranju komunikacijske strategije zato što će se velik dio komunikacije zasnivati upravo na njima.
Jedne od najkvalitetnije postavljenih misija i vizija imaju upravo svjetski hotelijeri, a ni primjeri najvećih hrvatskih hotelijera ne zaostaju, od kojih je svakako turistička grupacija Valamar.
3. Definirajte ciljeve
Ciljevi, osim što nas vode u kreiranju i provedbi komunikacijske strategije, služe nam i da utvrdimo njenu uspješnost.
Razlikujemo poslovne i komunikacijske ciljeve. Poslovni, na primjer, jesu prodati 10 tisuća proizvoda u godini dana, a komunikacijski cilj bi mogao biti da za vaš proizvod u godini dana sazna 100 tisuća žena u dobi od 25 do 50 godina.
Da bismo utvrdili uspješnost komunikacijske strategije ciljevi trebaju biti jasno definirani, mjerljivi i ostvarivi u željenom roku.
4. Odredite ciljane javnosti
Odredite tko su vaše javnosti. Je li to vlast, struka, mediji, potrošači ili nekakav njihov splet?
Navedite njihove karakteristike – od demografskih informacija pa sve do hobija i interesa. Detaljno napišite njihov profil, a po potrebi im možete dodijeliti ime i prezime kako biste se lakše povezali sa svojom publikom.
Tako ćete lakše targetirati ciljane javnosti i imati učinkovitiju komunikacijsku strategiju. Ipak, danas imamo olakotnu okolnost da je puno jednostavnije targetirati uz online alate, društvene mreže i razne pretraživače.
Ipak, znajte da precizno targetiranje ciljanih javnosti nije nimalo jednostavno. Ono zahtijeva analitičnost i puno znanja o targetiranju.
5. Oblikujte ključne poruke
Na papir zapišite tri poruke koje u svakom trenu želite slati. Neka budu kratke i jasne i implementirajte ih u sve što radite te učestalo ih ponavljajte.
Kada komunicirate prema ciljanim javnostima, poruke mogu objašnjavati zašto radite to što radite i zašto je vaš proizvod jedinstven.
To se posebno može vidjeti tijekom izbora kada možete vidjeti kako političari komuniciraju ključne poruke.
Pročitajte više: Što nam poručuju kandidati za gradonačelnika Osijeka?
6. Odredite tehnike i alate
Tehnike se odnose na načine komunikacije – pisani, govorni, vizualni, neka nove tehnologija,… Dok su alati fotografije, videosnimke, objave za medije,…
Danas se brže nego ikada pojavljuju novi alati – GIF-ovi, dodaci fotografijama, naljepnice za Viber, filteri i efekti. Ipak, u svojoj kampanji nećete sve koristiti, nego ćete ih odabrati sukladno svojoj ciljanoj javnosti.
Ako targetirate umirovljenice od 60 godina mala je vjerojatnost da ćete ih naći na Instagramu ?.
Savjeti
Svakako napravite plan i proračun, tj. dodijelite iznos koji ste spremni potrošiti za komunikaciju u planiranom vremenu izvedbe.
Razradite plan aktivnosti, budžet i vrijeme za svaku aktivnost. Tijekom provedbe nadzirite komunikacijske rezultate i na kraju poslovnog plana mjerite uspjeh kako biste utvrdili što radite dobro, a što ne. Tako ćete zasigurno poboljšati svoju komunikaciju i kreirati učinkovitiju komunikacijsku strategiju u budućnosti ?.
Povezano: Treba li meni PR?